Monday, March 13, 2017

The robot will see you now! Chat-bots that monitor symptoms will become more accurate and quicker at spotting illness than doctors

Robots will become more accurate and quicker at spotting illnesses than doctors in the near future, experts claim.

Software that already exists and decide if a patient needs urgent medical care in just two minutes could mean the end of the GPDeveloped by health of Babylon, now expected for the concept of chat bots for NHS 111 lines throughout the country.
The program also tells patients that service specific to visit, as close to home as possible. People who suffer from a disease are asked to type in your symptoms and the application to answer other questions.
The movement could be a game-changer for the national system ofhealth through the use of technology to carry out-out to physicianshuman, accelerate treatment and recovery.
Founder of app, Dr. Ali Parsa, said that the system will be free doctors to focus on the treatment of diseases, rather than simply identifying them through the presence of symptoms.
Currently in development, software already has surpassed doctors accurately recognize abdominal disorders. Now, will it undergo more testing in other areas of the anatomy.
' There are 300 million pieces of knowledge that we have collected. No human brain can do that,' Dr Parsa told The Telegraph.
"The greatest amount of semantic knowledge is primary care clinics in which is carried out by any team, as far as we know." I believe thatwe will soon be able to diagnose more accurately and faster than a doctor in most cases. This leaves the doctor to concentrate on the management of diseases. That he offered to patients 1.2million in five boroughs in London, Barnet, Camden, Enfield, Haringey and Islington in a semester test from January as part of a major campaign to digitize the NHS.
But experts have expressed concern for the safety of the use of a computer rather than a human program to give health advice.
Highest GP of the country warned yesterday that a problem seemingly minor could worsen quickly--and that only a doctor could detect signals.
Professor Helen Stokes-Lampard, President of the Royal College of GPs, said: ' new technological initiatives not suit all patients, and not always saving resource, despite the initial attraction of the idea.
' Move the NHS 111 service online - through an application or not, runs the risk of alienating vulnerable patients who perhaps are older, orsimply not tech-savvy.
"We wonder if an application, no matter how complex, comprehensive, or 'smart' algorithm that uses, is qualified to decide what so urgentis a patient's health complaint, so we are pleased that this is runningas a pilot before being more widely used."
National health system has already come under fire for its phone service ' non-emergency ' 111. This was launched in 2010 with the aim of cutting costs and reducing the pressure on our busy A & E departments.
But immediately ran into trouble, with staff at call center too cautiousinitially sending too many people to the hospitalIt has also been blamed for deaths. The Daily Mail revealed last January 12 months William Mead, of Cornwall, died from sepsis after a 111 call does not havedriver how sick it was.
And an investigation revealed that part of the South West, called drivers were sometimes depend on the district nurse only a Council, while covering a population of 2.3million.
More than four years, the line saw an increase in the demand for 2 million calls a year to 15 millionIn the past few weeks that has been stretched to its limits, as the cases of the norovirus winter vomiting bug have grown.
But Dr Chaand Nagpaul, Chairman of the British Medical AssociationGP Committee, said earlier that the application would not solve the basic problems.
He added: ' the basic problem with NHS 111 is how slavishly relies onalgorithms and non clinical staff no space for clinical interpretation insome cases.
"This proposal does not respond to this fundamental limitation andmay worsen the situation."

0 comments:

Post a Comment